måndag 1 oktober 2007

Upp & ner, ner & upp. Grisen gal i granens topp!

Dag 21 av 70

Denna dagen har varit en REJÄL bergodalbana!

Det började på morgonen eftersom det är då man vanligtvis går upp. Åt min shake & påbörjade lite förberedelser för en möhippa som kommer inom kort. Bruden vet inte om att denna bloggen skrivs så jag anar att hon inte är här inne och läser heller... Sen fick jag ett ryck och började skruva isär ett lås till en av dörrarna till sovrummet eftersom Anders fick handtaget i handen för några veckor sen. Jag fick isär det utan problem, tog det i handen och gick ner till fastighetsskötaren som har "öppet hus" mellan 09.30-10.00. Väl där nere så satt fastighetsskötaren och pratade med en annan byggare. De berömde mig för att jag hade fått isär låssatsen alldeles själv. "Duktig flicka" sa dom. Byggaren började genast skruva isär låset, han trodde nog att fs bara skulle byta ut handtaget. Men jag fick ett nytt lås att ta med mig hem :0) Innan jag gick ner till fs så hade jag hunnit pilla lite på lysrören i taket i köket eftersom ett blinkar hela tiden. Men jag fick inte loss det, vågade inte ta i hur mycket som helst eftersom hela anordningen såg lite skruttig ut. Påpekade detta för fs och han lovade att komma och hjälpa mig om en stund.

Väl här hemma så började det komma lite svordomar ur munnen på mig. Varför gör de inte de där plattorna som man sätter på utsidan av dörrarna med lite precision?? Det var näst intill stört omöjligt att få plattorna att passa ihop med låssatsen. Men jag lyckades till slut med den översta brickan. När jag sen skulle sätta in brickan med handtaget i så tog det stopp. Jag vred och vred plattan för att kunna se om det fanns ett läge där båda skruvarna kunde gå igenom, men hittade inget. Lägligt då så kom fs och ringde på. Han började genast skruva bort plattorna som jag hade satt dit. Han trodde att jag hade satt låset upp & ner...tror du inte att jag har koll på det? Förresten så är det ju bara att ta ut kolven och vrida den rätt i så fall. Dööhhhhh.... Det sa jag ju inte, men jag tänkte. Efter två minuter så insåg han att jag hade gjort rätt och satte tillbaka plattorna. Men han hade oxå problem med de undre plattorna, han tog fram en rörtång och pillade lite. Det är klart att det funkar om man har riktiga grejer och vet vad man ska trycka på. Han fick fast handtaget och sen fixade han lysrören på cirkus en minut. Vi fick lysrören gratis, det är trevligt! Det måste vara mitt charmiga sätt :0)

Sen så provade jag en gammal kjol som jag tänkte i min lilla fantasi att jag kanske skulle kunna ha på mig igen. Men det sket sig :0( Med en gång bestämde jag mig för att klippa sönder den och sy ett fodral till laddaren för iPoden att ha i bilen istället. Jag tyckte ändå inte så mycket om kjolen längre.

Sen var det skolan som gällde.. Lite miljökurs.. Jada jada jada jada jada och sen fick jag en fika med Linda! Det var himla trevligt att få träffa henne igen! Det var så otroligt längesen! Linda följde med mig på Apoteket. Där träffar jag en gammal klasskompis från högstadiet (!) som jobbade bakom disken där. Jag köpte en astmamedicin som jag trodde jag skulle få betala över 600 kr för den eftersom det är det brukliga priset. Men icke! Jag har tydligen kommit upp i den där rabatten igen så jag betalade "bara" 392 kr. Det kändes ju som att jag hade vunnit på Lotto! Fast ska man vara så glad egentligen? Det är väl inte direkt ett gott tecken.... Men jag vet att medicinkontot kommer att minska inom några år eftersom jag kommer att få vara med på "sprutor i armen under tre år och många av dina alleriger försvinner" Kommer inte ihåg vad den heter...

När jag var på väg hem så kände jag igen Mia & Tommys bil. Så jag ringde och så gjorde vi en dejt på Maxi. Hon köpte ett par jättefina röda stövlar! Blev oxå himla sugen på att köpa ett par att ha när man går i Göteborgsvinterväder.....regn mao. Mia tycker verkligen att det syns mer och mer på mig nu! Det tyckte Linda med! Det är så bra med personer som inte ser mig varje dag, de ser skillnaden mer än vad jag & Anders gör.

Japp, det var det som har hänt idag.

MYSPYS!

2 kommentarer:

EBM sa...

Klart att Du kan fixa det mesta - vare sig Du har riktiga grejer eller ej! Kul att Linda och Mia tycker att det syns.
Kommer att sakna Din blogg nu några dagar men ser fram emot att få läsa i kapp på söndag. Ha det!

Miamaria sa...

Tack för dejten igår! Precis vad jag behövde.. Ser fram mot vår nästa dejt och hoppas att den blir på lördag!!!
Kramis