onsdag 31 oktober 2007

Party party nu för tusan!

Dag 51 av 70

Detta inlägget är helt galet om man är en sån person som tänker mycket på styckeavdelning (mao - en sån som jag). Jag har försökt flera gånger om nu, men detta inlägget vill inte ha sig indelat i stycken. Sorry att det blir jobbigt för er som läser..... HÅLL UT!
Idag har jag varit hos tandläkaren. Eller inte tandläkaren utan tandhygienisten, rätt ska vara rätt ;0) Det var inte alls skönt! Jag fick en massa bassning för att jag inte borstar nere där tand möter tandkött. Jag har en massa massa massa tandsten. Det gör TOKONT att ligga där, hon tar sin "krok" och borrar sig ner innanför tandköttet och tar ett stadigt tag sen så skrapar hon längs hela tanden för att få bort tandstenen. Mums! Det är helt fantastiskt skönt! I huvudsak så arbetar hon med en annan manick som arbetar med laser, UV eller ngt sånt. Det brukar inte kännas så mycket, men idag så gjorde även den ont! Hon körde över tungan!! AJ! Fast priset tas väl ändå när hon har stoppat in den där vita grejen som suger i munnen. Då frågar hon en massa olika saker. Jo men visst seru, det är jättelätt att svara dig när jag ligger här med en sugande grej i munnen. Ibland så undrar man lite hur de tänker, eller så gör de det bara för att djävlas.

Så här ser fin är min mun idag! Imorgon är den nog nästan lika fin. Jag trodde att det skulle vara en skillnad denna gången eftersom jag inte äter så varierad kost, men icke. Usch, jag gillar varken att gå till tandläkaren eller tandhygienisten.
För att belöna mig själv så köpte jag Amelias jultidning (jag sa ju att jag gillar julen) samt Matmagasinet. Matmagasinet är den bästa mattidningen enligt mig! Roliga recept, vardagsrecept och GODA recept.
Igår så såg jag på tv samtidigt som jag nålade det som jag skulle sy. På kanal åtta så visades kocken Keith Floyd. Han var i Madrid och lagade bland annat mat på en fiskmarknad. Eftersom han dricker en mun vin/sprit till var tionde ord han säger så blir han ju bara mer och mer underhållande. Det kom en truck körandes förbi, trucken tutade och Floyd börjar skälla och tycka att de inte tar tillräckligt mycket hänsyn till honom. JAG LAGAR MAT HÄR! Innan i programmet så visade han ur alla spanjorer börjar sin morgon, med en friterad brödcroissant (obs - säkert felstavad) doppad i en kopp varm choklad. Till detta dricks anislikör eller konjak. För att avsluta programmet så sa han något i stil med att: spanjorerna är usla taxichaufförer, de kan inte servera heller. Men vill ni ha god mat så kan ni ju åka hit... Tack & hej!
Tänk Tina på samma sätt, för varje "jättegott" så kommer en klunk vin/sprit. Undra om hon hade spårat ut?
Nu tycker jag att dagarna kan RUSA förbi så jag är klar med det här snart.
MYSPYS

1 kommentar:

EBM sa...

Du vet väl vad Du fick lära Dig som liten? "Det är aldrig hål i en ren tand!" Kram & puss!