onsdag 17 oktober 2007

En olycka kommer ju sällan ensam...

Dag 37 av 70

Det heter ju så, att en olycka sällan kommer ensam. Jag är bombförkyld, tvättmaskinen gick sönder igår och vi måste göra en liten reperation på bilen. Alla goda ting är tre kan man ju också säga :0)

Tittade precis på ett program på ettan som heter Mia & Klara. I LOVE IT! Precis Lotta humor så det bara skriker om det, tyvärr så har jag inte lyckats se alla program och så har jag inte lyckats kolla på från början heller. Här får ni ett litet axplock...

Farmor ska vara barnvakt för sitt lilla barnbarn Linnea! Farmor testar ett nytt grepp när hon passar sitt lilla barnbarn. Hon tar ett kompostgaller som hon gör en triangel över sitt barnbarn.

"Hur är det där inne i buren? Det är nyttigt för både djur & människor vettu, sen så får man ju gränserna gratis!"

Mamman berättar att de har börjat köra med femminuters metoden. Hon går in och lägger Linnea, säger "Hej med dig!". Går ut och sätter sig i soffan samt ställer äggklockan på fem minuter. Klockan ringer och hon går in till Linnea igen, men nu sover Linnea.

"Vakna. Linnea. Nu har det gått fem minuter nu ska du vakna." Linnea vaknar och börjar gråta. "Jaha, men vad bra att du är vaken. Då ses vi om fem minuter igen då. Hej med dig!"

Humor exakt i Lottasmak! Om denna serie kommer ut på DVD så ska jag banne mig se till att skaffa den.

Gud vad jag längtar efter mat! Nu börjar det bli rikigt sjukt jobbigt faktiskt! Jag har börjat rapa av den jag skakar själv och den eftersmaken som man får är verkligen inte god. Inge roligt alls :0( Inatt drömde jag inte om mat i alla fall och det är ju alltid något.

MYSPYS!

1 kommentar:

Lilla magen och jag sa...

Hej vännen... Jag brukar se de sista 5 minutrarna av Mia & Klara och jag skrattar gott varje gång... Igår hos frisören tyckte jag var himla kul, är lite Hipp Hipp över det hela!
Åh, du ä så himla stark som orkar med detta, du fattar inte hur mkt jag beundrar dig... Jag har Sveriges svagaste karaktär och skulle aldrig klara det! You go girl... Förstår att du drömmer om mat, vemhade inte gjort det!
Kram Sofia