söndag 21 oktober 2007

Två av två

Dag 41 av 70

Detta är del två för dag nr 41.

Jag var på mötet och har gått ner 1.8 kg denna veckan fast jag bara har legat och pillat mig i naveln. Hur gick detta till? Jag är himla imponerad av min mage :0)

Idag pratade vi om oljor & fetter samt stekpannor. Teflonstekpannor är ett STORT no no! Det som man ska ha är gjutjärn eller titanpannor. När det gäller kastruller så är det titan eller rostfria som gäller. Läraren berättade att en av hennes kunder berättade detta för henne i veckan. En kvinna i min grupp berättade att hennes man är kemist och han har också berättat just detta. De har inte haft en teflonpanna hemma hos sig på över 20 år. Sen om man nu har en teflonpanna hemma hos sig och denna börjar flaga eller på något sätt inte se ut så som den gjorde från början så ska man byta ut den direkt! Redan innan denna lektionen så har jag haft lite nojjor för vår teflonpanna. Antingen så önskar jag mig en ny i julklapp, eller så får vi gå och köpa oss en ny - ofarlig stekpanna. Detsamma gäller väl egentligen kastrullerna som jag fått från farmor. De är nog i aluminium, de ser i alla fall ut att vara det. Inte klokt hur mycket skit man får i kroppen bara genom gemene mans köksredskap!

Har även lärt mig att man ska äta fisk tre gånger i veckan och om man inte klarar detta så ska man äta Omega-3 tabletter. Jag älskar fisk, men vi är rätt dåliga på fiskfronten så man får väl försöka få i sig lite extra Omega-3 :0)

Näpp, det var det!

MYSPYS!

1 kommentar:

Karin sa...

Hej Lotta!

Vad duktig du är 1,8 kr är ju toppen!

Kämpa på, jag hoppas att du kommer upp ur brunnen snart ;)

Jag kommer ihåg den rosa klänningen. Den är verkligen fin så satsa på den!

Kramar Karin