tisdag 23 oktober 2007

Vem där?

Dag 43 av 70

Idag är det tisdag, igår var det måndag. Jag är inne i tentaveckan och direkt efter tentan igår så åkte jag på iTrim möte eftersom jag inte kommer att gå på söndagens möte eftersom jag är nere i Varberg då. Den gruppen var inte alls lika talför som min grupp, de var faktiskt rätt tråkiga. Men nu har jag gjort lektion sju av tio i alla fall. Direkt efter det mötet så åkte jag upp till Annika och började plugga på miljön. Var där vid halv nio och drog mig hemåt vid halv tolv. På fredag så har vi tenta i miljö och det är verkligen inte lätt! Helt knasig och luddig, men vi ska kämpa (tillsammans med skratt & té)

Nu har det hänt något nytt på kroppsfronten. Eller ja, egentligen så är det något som händer utanför kroppen. Både igår och idag så har jag reagerat när jag är i badrummet och är vid handfatet för att sen snabbt titta in i spegeln. Jag känner inte igen ansiktet som jag ser. En JÄTTEKONSTIG känsla! Blir nästan lite rädd varje gång (hjälper ju inte till att jag är lättskrämd från början). När jag studerar mig själv i spegeln så kan jag inte sätta fingret på vad det är som har ändrats, men något är det ju helt klart. Kroppen ändrar sig snabbare än hjärnan. :0)

På fredag så ska jag åka ner till Varberg. Mamma och jag ska rensa på vinden! Det ska bli så himla kul! Jag ser fram emot det jättemycket! Jag undrar jag om mamma är lika exalterad.... Pappa vet säkert inte ens om att vi ska göra det ;0)

På måndag så börjar nästa läsperiod, men mina lektioner börjar inte förrän på onsdag så på måndag & tisdag så ska jag SY! Helt underbart att få sy utan att ha dåligt samvete för det! :0) Det är ju knoddar på gång både här och där och då måste man vara förberedd. Tänkte köpa tyg på fredag innan tentan. Fast allra helst så hade jag åkt till Skroten i Kinna och köpt tyg, fast det hinns inte riktigt med. Måste ju tvätta tyget också innan jag syr. Vår tvättmaskin har gått sönder så nu är vi förpassade till källaren och där är det ju inte lika lätt att bara "slänga i en tvätt".

Nähä, dags att ta sig in i miljöns underbara värld!

Mamma! Vad har hänt med alla dina kommentarer?? Har du tröttnat?? :0)

MYSPYS!

1 kommentar:

Unknown sa...

Tur att du har din syster som kommenterar även när mamma slöar till :)
Åh, vad duktig du är Lotta! Tänk så mycket du har presterat under de här månaderna. BTW såg man redan skillnad i ditt ansikte redan på Facebook-bilderna från möhippan.
Vindsrensning alltså! Kan man hoppas att ni rensar bland mina gamla lådor också? :) Tror att jag är skyldig till en del saker som ligger och skräpar, he he...
I Malmö bara bra, drygt två veckor kvar på jobbet, nu har jag nedräkning. Börjar bli ganska trött faktiskt. Låter bra det där med att du ska sy tycker jag! :)
Kram på dig /T