fredag 12 oktober 2007

Anders gick iväg...

Dag 32 av 70

... för att kunna få äta en pizza. Just nu sitter han på pizzerian och njuter hoppas jag. Gud vad jag saknar att äta med kniv & gaffel! Detta är väl en anledning också att jag inte bloggat så mycket på sistone, det känns som att bloggen BARA handlar om mat och hur mycket jag saknar det. Dels känns det som att det inte är så roligt att läsa om, sen är det inte så kul att skriva om det varje gång heller. Jag hoppas att Anders tänker på mig för varje tugga han tar av sin pizza...

I veckan fick ju folket reda på vem som fick vilket Nobelpris. Det som jag läst mest om var Doris Lessing. Kul att en kutryggig liten krutgumma fick priset! Ännu roligare att det var en person vars namn jag i alla fall har en chans att kanske kunna komma ihåg om ett år. Jag har absolut ingen aning om vem det är, men jag fick ett litet sug av att provläsa en av hennes böcker. Kanske något som man skulle ta och önska sig i julklapp...om man nu får några i år vill säga. Detta året får nog Linus & knoddan (jag tror stenhårt på att det är en tjej som kommer ut snart) får all uppmärksamhet. Det kanske blir som en jul för många år sen, jag fick MASSOR av julklappar. Jacob fick MASSOR av julklappar. Men Tove däremot hon satt där med en lila halsduk som hon fått av morfar.... Mamma hade glömt att lägga fram hennes julklappar. Tomten hade kanske gömt paketen väldigt bra? Jag minns att jag tyckte att det var orättvist när mamma kom ner med Toves hög...helt plötsligt så krympte mig hög jättemycket. Jag försvarar min tanke där med att detta var ju faktiskt för jättemånga år sedan! Sen om det var just det året som vi fick lila halsdukar av morfar vet jag inte heller. Men vi har fått det ett år i alla fall!

För att ni alla ska veta så har jag redan börjat med mina julklappsinköp! Ingen press på er, men jag började i september. Har ni börjat ännu????? Mina julkort börjar ta form, de kommer bli SUPERSNYGGA i år (precis som de har varit ALLA år).

Detta är en "oj vad det är synd om mig ikväll kväll". Så här beter jag mig då...

NU så ska jag ta tag i min kväll och plocka undan lite tvätt så att vi kan titta på Music & Lyrics när han väl kommer hem.

MYSPYS!

4 kommentarer:

EBM sa...

L8, L8!!! Snart är det halvtid och Du är JÄTTEDUKTIG!!!
Och jag känner för att snart få önskelistor....Så knåpa ihop en snart, så skall jag fixa min! Hälsa Anders!
Kramar!!!

EBM sa...

Glömde säga att det är klart att Din blogg handlar om mat eller snarare längtan efter mat. Du arbetar ju med ett väldigt stort och svårt projekt och Du skriver väldigt bra. Fortsätt i samma härliga stil och håll ut!!!!!

Unknown sa...

Hahaha, det där var verkligen ett traumatiskt julminne för min del - åtminstone fram till dess att alla mina klappar plockades fram :)
Så duktig och snäll som du har varit i år tror jag nog att tomten kommer att komma ihåg dig. Du är så himla duktig! I Malmö allt bara bra, vi håller på att pysslar i lägenheten. Blir så fint, så fint. Massor av kramar/Tove (Ps. ska läsa brevet imorgon, slår en signal sedan)

Ingemar o Helena sa...

Hej Lotta!
Kul att få läsa och följa din intressanta blogg. Din energi och gnista riktigt smittar av sig till läsaren. Vi kommer att följa din "andra halvlek" och tror att du fixar den lika bra som den första!
Kramar!