söndag 30 september 2007

Minus mer än vad jag trodde....

Dag 20 av 70

Har precis kommit hem från gruppträff nummer tre. Detta var den bästa träffen av alla, mest innehåll och mest intressant. Vi pratade om motion & proteiner.

Jag har lärt mig att protein är bland annat quarn, soja- & baljväxter, havregryn, kött, fågel, fisk, ägg, keso, kesella mm.

Jag hade absolut inget intresse av detta innan, men nu när man börjar få mera koll på det ju mer intresserad blir jag. I och för sig så är det en rätt logisk kombination, men trots detta så är jag förvånad.

Om jag dricker 1 glas vin eller äter 1 pizza så måste jag ut och gå i 2½ h för att bränna detta. Anders och jag kom fram till att vi ska hålla oss till vinet på lördagarna - unnadagen.

Nina (läraren) frågade hur många det är som går ut och går innan frukost. Det vara några tappra själar som sträckte upp händerna medan några andra inklusive jag frustade lite och uttryckte vårt missnöje. Nina hade alldeles innan om vikten av att äta 2 timmar innan du går och tränar. Hon sa att om man går ut och går innan frukost så ger det så lite i förhållande till om du först äter och sen tränar 1½-2 timmar efteråt. Det tyckte jag kändes väldigt bra, jag blir oerhört grinig och osocial om jag rör på mig innan jag har något i magen.

Jag fick även lära mig att min tallrik ska bestå av två knytnävar grönsaker, en knytnäve bröd/pasta/potatis samt en handflata av kött, fågel, fisk eller ägg. Det är mycket och tänka på...

Igår kväll så låg och jag bläddrade i mina nya kokböcker & såg att en röd tråd genom böckerna är havregrädde. Med andra ord - fullt av protein. Anders ska få välja ut ett recept som han tycker verkar bra och sen så ska vi laga det tillsammans. Även om jag inte är den som stod mest i köket av oss två innan detta så saknar jag ändå att förbereda maten. Det är inte speciellt spännande att stå och skaka i tio sekunder, vänta 30 sekunder för att sen dricka det.

Just det, vägningen... Denna veckan har jag fått bort 2.5 kg av min kropp, totalt är jag uppe i 7.5 kg nu. Mitt magmått har minskat med 5 cm. Fy tusan vad jag är bra!!

MYSPYS!

4 kommentarer:

Unknown sa...

JA, du är verkligen superduktig ju! Det är ju inte klokt: 7,5 kg på tre veckor. Snyggt jobbat syrran! Kul att du skriver så mycket - jag läser din blogg varje dag. Massor av kramar T

EBM sa...

Så SUPERBRA!!!!!Otroligt att Du lyckats med så många "centrimetar" och ännu fler kilo!!!! Oj vad vi tycker Du är duktig!!! Anders väldigt duktig me som stöttar Dig så till 110 %!!
Massvis med kramar från mamma och pappa

Tina sa...

ja det är du! bra jobbat lotta!

Johannes sa...

U go girl !