måndag 29 oktober 2007

Saker jag tycker om...

Dag 49 av 70

Idag så var jag på stan för att köpa vadd, samt att gå till Apoteket för att köpa tigerbalsam (det var en dröm att få smörja in det på foten). Hela denna runda på cirka 1000 m tog över 2 timmar för en krympling som jag. Alla gick förbi mig, även pensionärer... Jag funderade på att ringa Anders och be om lite peppning, men tiden var lunch och då brukar han inte ha med sig mobilen så jag avstod. Jag gick förbi en affär på Vallgatan och såg julsaker så jag stapplade in. Som ni säkert många vet så är jag ju smått jultokig. Personligen så tycker jag ju att det är helt normalt men jag tror inte att alla håller med. Där inne hittade jag en pepparkaksformar som inte var av denna värld! Jag införskaffade mig i en...


Bild: privat

Vem kan motstå en pepparkaka som är i form av en krona? :0)

Sen så har vi denna ljusstaken som i och för sig har funnits med ett tag. Men jag har alltid gillat den. Kanske inte så mycket till jul över den, men jag sprang på den när jag slösurfade lite. Undra om ordet slösurfa finns i SAOL!


Bild: Nordic Light


Enbart för att forsätta på samma spår, saker jag tycker om, så kommer här en brödpåse. Denna är från Stelton och skulle hemskt gärna få finnas hemma hos mig! Den ser så mysig ut, tänk att få ta bröd ur den på lördagsmorgonen! Det är annat än att ta direkt ur påsen det!
Bild: Stelton
Vad tycker jag mer om?? Jag tycker om att få kunna sy utan att ha dåligt samvete att jag försakar något eller någon som jag borde få min tid. Jag tycker om att kunna sitta och pyssla och känna att inspirationen flödar! Jag tycker om att dra upp fisknät och se att det sitter en öring där nere som sakta kommer upp till ytan. Jag tycker om att få umgås med min familj och mina vänner! Jag tycker om att titta i kokböcker och fundera över rätterna jag ser. Jag tycker om att ha tid till det som jag verkligen vill göra!
Nu ska jag sätta mig och sy utan att ha dåligt samvete för det!
MYSPYS på er allihopa! Ni betyder MASSOR för mig allihopa!

2 kommentarer:

EBM sa...

Själv betyder Du massor oxå även om det blir mindre och mindre av själva Dig! Det var så kul att ha Dig hemma ett tag även om vindsröjning får dröja nu tills fot är bra och varma tider har inträffat igen. Du - snart slår det över till 50 och sedan är det bara 10 dagar kvar till det är "en-nummers-dagar" som skall strykas en efter en!!!
Duktig av Dig att pinna på och motionera även om det inte går fort att promenixa med skadad fot -stappla på men glöm inte att vila foten ibland!
Massor av kramar från oss på Hummels, som konstaterar att Anna (HBK) och Jacob (Malmö) nog inte är lika glada vad det gäller fotboll...

Miamaria sa...

Hoppas fossingen är bättre nu!?
Tänk vad fort tiden går, nu är det inte långt tid kvar.. Jag tycker du är helt fantastisk som har fixat det så här långt. Jag hade inte gjort det.
Saknar min sykompis, men jag hoppas vi ses snart!
Stor kram