söndag 28 oktober 2007

Bättre & bättre dag för dag

Dag 48 av 70

Idag är det en glädjens dag :0) Pyttipanna åt svenska folket, guldet hamnade i Götlaborg!

Helgen spenderades i Varberg för min del. Tyvärr så blev det ingen rensning av vinden för oss. Det var inte ens någon idé att försöka med min fot, så himla synd! Jag hade verkligen sett fram emot detta, men som mamma sa. Vinden kommer ju inte att springa bort!

Idag så körde mamma och pappa hem mig hela vägen upp till hemmet. Innan dess så fick vi en runda (om än en väldigt kort sådan) på IKEA och jag köpte en matta som jag länge funderat över. Just denna helg så hade de ett tokbra pris på den, från 449:- till 149:- så jag slog till. Jag köpte även små glasburkar som jag antingen ska lägga in sill i (jag tänkte göra ett litet försök i år) eller så kommer det användas som förvaringsställen för nötter och annat nyttigt "godis" sen så hittade jag ÄNTLIGEN en hålslev för 49:- På Werner & Werner så kostar en nästan exakt likadan för 299:- Hur kan det vara så stor skillnad för samma sak?? Mamma köpte diskborstar, toaborstar, samma glasburkar som jag till pappa & en låda för sallad att ha till jobbet. Pappa stod i fiket och drack en kaffe samtidigt som han beundrade hur mycket korv folket köpte. Här är mattan som blev vår för en mycket billig penning!

Bild: IKEA


Foten blir bättre och bättre, just nu kan jag gå på tå och det underlättar mycket. Jag har fått en rätt bred rand som är toklila på utsidan foten, hoppas att det är ett bra tecken. :0) För att man inte ska få vara allt för glad så har jag fått en ilande smärta i vänster axel. Antar att jag snedbelastar rätt så rejält. Jag försöker verkligen att tänka på det, men det är ju jättesvårt! Sitter det i imorgon så ska jag nog ta mig till apoteket och köpa tigerbalsam. Även om det luktar sisådär så är det skönt när det blir varmt mot huden.

Jag har hittat en jätterolig sak som jag är riktigt sugen på att beställa till mig själv. Här är adressen så ni kan kolla vad jag hittat: http://www.personligalmanacka.se/

Den stora frågan är bara vilken färg man skulle ta. Jag vet att jag i alla fall vill ha en svagare färg som bakgrundsfärg och den starkare som textfärg. Helst även då samma färg på båda. Färgerna som slåss sins emellan är blå, ljusblå, rosa och lila. Vad tycker ni??? Hjälp mig! Det jag gillar så mycket är att man kan bestämma så mycket själv. Vad sägs om att t.ex. kunna bestämma text på utsidan, text på insidan av pärmen samt kunna bestämma hur själva almanackan ska vara utformad inuti! Jag är helt såld!!

Till sist, för att avrunda det hela så sätter vi in en fin bild!


Bild: IFK Göteborg
MYSPYS och pyttipanna på er allihopa! :0)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej svejs! Daniel lagade pyttipanna på Solters plan igår - så himla glad! Förstod att Anders också var på gott humör :) Sjyst med Ikea - vilket mattfynd! Vi var där häromveckan och handlade massa baby-gear. Konstigt ändå, man tänker att man bara ska köpa några få grejer och sedan står det ändå 1500 kr på kvittot och man kommer ut med en massa kassar. Strange... Njut nu massor av din välförtjänta ledighet innan kurserna drar igång igen. Kram på dig!