söndag 16 september 2007

Uppgång & nedgång på en & samma dag!

Dag 6 av 70

Idag var det mitt första gruppmöte. Vi var ~12 pers som träffades tillsammans med Nina, en av tjejerna som äger stället.

Detta första mötet handlade om motivation. Att man inte ska tänka elaka saker om sig själv. "Varför ska du vara elak med dina tankar mot dig själv när du inte säger något sånt till någon du tycker om." Man ska även tänka på att varje gång jag säger nej till en frestelse så är det ett ja till att jag vill och att jag kan. Det behöver inte vara ett nej genom munnen, men bara genom att kunna gå förbi ett fat med bullar utan att känna tvånget och suget att ta en, att kunna säga nej till sig själv i huvudet. Mötet var på lite mer än en timme. Av alla personer så var det två personer som verkade vara i min ålder. Resten var äldre och bara en av alla var man, och han var till och med från Danmark. :0) Vi gick laget runt och berättade vad man heter och varför man är där. Nu är det denna gruppen som ska träffas varje söndag. Det är skönt att vi kommer att vara samma personer, man lär känna varandra. Jag kanske till och med kan komma ihåg några av deras namn!

Efter mötet så hade man möjlighet till att väga sig. Jag trodde inte att det skulle ha hänt speciellt mycket på vågen, men jag tappade hakan totalt när jag såg att det har försvunnit 2,7 kilo från min kropp. Inte klokt! Nästan 3 kilo på 5 dagar! TJOHO!!! Kan knappt vänta till nästa vecka! Inte för att jag tror att jag kommer att slå detta, men jag räknar lite iskallt med att vågen kommer att gå neråt den dagen med.

Efter mötet åkte Anders och jag in till Åhléns för att kunna spana in en viss väska. Men vad tusan! De hade inte väskan! Sånt blir jag ju lite irriterad över. Om man som stort företag skickar ut reklam om produkter så borde väl ändå de ha inne sakerna när reklambladet går ut. Om man inte har dem inne så borde man ju åtminstone VETA när sakerna kommer in. Jag frågade en tjej om hon kunde visa mig var denna hängde (hittade ett reklamblad och pekade ut den) Hon visade mig en brun väska i krokodilimitation. NEJ! Det är inte så den ser ut! Hur kan du ens tycka att de är lika! Ibland blir jag så fruktansvärt trött på människor som inte vet vad de jobbar med. Jag ska göra ett nytt försök i veckan. Jag vill ju ha den väskan för tusan! Men men..det är säkert någon mening med det också. En motgång som man kan skratta åt om sisådär 7 dagar. Om jag har fått tag i väskan då vill säga. Ni lär ju veta om jag hittar den eller inte...

2 kommentarer:

Unknown sa...

AHA - jag ser sambandet! 1 cm = ca 1 kilo! Hoppas att du får tag i väskan du ville ha. Krokodilväska lät inte så snyggt faktiskt :)
Måndagskram Tove

EBM sa...

Härligt att resultat visar sig så snart - då kan man nog ta det med jämnmod när platåfasen kommer - när det verkar stå still!
Kram från mamma