måndag 24 september 2007

Igår var den minus 2.3!

Dag 14 av 70

Oj då, igår var det visst söndag och jag glömde helt av att skriva något på Omstarten. Men det jag skrev i lördags borde väl täcka söndagen också. :0)

Igår var jag på möte som vanligt. Ett rätt provocerande och tråkigt möte. Jag tycker inte att det ger så mycket. Jag gissar att det beror på att man är van från skolan där det är rätt mycket högre klass på föreläsningarna :0)

Ett exempel: Läraren frågar hur mycket vatten vi tror att vi ska dricka varje dag. En liten tant sträcker upp handen och säger.

-Jag tror att det är två liter.
-Bra! säger läraren. Det stämmer alldeles utmärkt.

Grejen med det hela är att det står med STORA bokstäver bakom henne på powerpointpresentationen som hon använder. Voine voine..hur ska detta gå?

Jag fick i alla fall väga mig och jag hade traskat ner med ytterligare 2.3 kg. Så nu har jag gått ner en fjärdedel av vad de tänker att jag ska kunna gå ner under dessa tio veckor.

Sen efter mötet så sprang jag in på stan för att göra lite ärenden sen bar det av till barnkalas hos kusinen. Sex små barn där den äldsta inte var över 6 år tror jag. Det var utmattande!

Imorse så sov jag så gott så jag fortsatte att sova och tog min frukost lite senare än vanligt. Sen stack jag iväg och tränade med en fyra-fem gamla tanter. Jag var svettigast i alla fall! De hade inte så stor intensitet på sina rörelser, men det kanske man inte kan begära. Jag måste tävla mot dem i vilket fall som helst. Springa snabbast på stället - vad som. Bara jag vinner så!

Sen bar det av till skolan och en träff med genomgång med miljötanten, som jag inte ger så mycket till övers för. Vi skulle få kritik på vår första inlämning av ett mijlöarbete. Det gick bra, hon hade bra saker att säga så det var positivt.

Nu om en timme så ska jag iväg till Helena på Me & I party. De säljer barnkläder så vad gör jag där kan man ju undra. Det stora ordet är gemenskap, sen så tror jag att de har coola sockor till vuxna om jag har rätt! Det ska bli kul att träffas och mysa lite. Sen att jag ska på ett andra hemparty imorgon med samma tjejer kan man ju inte rå för :0) Fast imorgon så är det inte barnkläder utan krämer som gäller.

Tack så hemskt mycket för alla snälla kommentarer som ni ger mig! De värmer långt in i själen!

Japp! Det var det!

MYSPYS!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Shit pommes frites - här går det undan med vågen! Så roligt att man ser resultat.
Vi var på ultraljud och allt såg bra ut. Det verkar vara en knubbig liten sak i magen, men barnmorskan berättande "tröstande" att hon själv minsann hade vägt 5 kg och varit 57 cm lång när hon föddes, men det hade gått såååå bra. Tack, det kändes bättre. I vilket fall tyckte jag att den lill* såg jäääääättesöt ut (nej, nej jag är inte det minsta partisk!)
Jag och bebis Bremell hejar på dig som tusan! KRAM

EBM sa...

Toppen, toppen L8 - att vikten rasar nedåt!!! Himla duktigt, Häng i, häng i!!! hejar Dina föräldrar, som samtidigt tycker att Du skriver med härlig (själv)ironi och distans samtidigt som Du bjuder på Dig själv och låter oss vara delaktiga.