onsdag 12 september 2007

Här känns det bättre!

Dag nummer två.

Kan ju först berätta hur kvällen för gårdagen gick.

Den var inte den roligaste man har varit med om direkt. Anders och jag gick till MAXI för att handla lite och eftersom iTrim ligger rätt över vägen så gick jag in och köpte en ny shake - denna gången med chokladsmak. Kvällen gick och det blev dax att äta igen när klockan var sju. Jag tog upp en påse och kände igen den distinkta lukten. "Nej!" var min första tanke. Men slog genast bort den och tänkte att den måste ju ändå smaka bättre. Blandade och skakade och satte den mot munnen och tog en klunk. Det var precis samma äckliga smak!! Vad tusan är detta?!? Jag frustade och suckade, höll för näsan och svalde allt i stora klunkar. Vad händer när man sväljer mycket och fort?? Jo, man sväljer luft så då går man och rapar hela tiden istället. TJOHO! Jag får känna den hemska smaken lite extra, och det får jag göra alldeles gratis!

Eller ja - gratis och gratis. Jag får betala 250:- för 14 påsar. Jag var inne på MAXI idag och testade en annan shake, en från Naturdiet. Denna var färdigblandad, men det finns även torra varianter som man kan skaka fram själv. Det skiljde 100 kr i pris OCH man får fler påsar. helt plötsligt så känns det som att man bli rånad tvärs över gatan. Jag har jämfört Naturdiet och iTrims påsar och det som skiljer är något mikrogram hit och en kcal dit. Naturdiet blir det!

Bild: Privat
Här är den sorten som jag testade, ikväll ska jag köpa sån man skakar själv. Tack Mia för att du berättade om denna sorten! PUSS till dig!!

Men, åter till gårdagen! Efter min hemska upplevelse med shaken så låg jag i soffan och tittade på tv. Anders satte sig brevid och skulle äta två knäckemackor. Den osten såg ut som ett helt smörgåsbord! Den luktade helt underbart! Jag höll för öronen och försökte fokusera på tv:n. Det är inte klokt hur mycket som sätter sig på hjärnan! På tv:n visades reklam för fetaost och helt plötsligt var det tv-kocken Nigella i rutan. Hon gjorde en tårta av något slag. Men jag härdade ut! Jag tog gurka med köttkrydda - lyxigt värre!! Jag har sett att det finns kebabkrydda på MAXI. Den kanske man kan ha en fredagkväll på sina gurkor :0)

Bild: Privat
Här är frukosten, vissa äter fil till frukost. Lotta äter soppa! :0) Varför vara som alla andra när man kan vara egen...
Idag började jag dagen med en potatis och purjulökssoppa och dessa fruktansvärda tabletter! Det var riktigt gott så här till hösten. Tur att man inte gjorde detta under en het sommar, inte så kul att äta soppa till frukost, lunch, mellanmål och middag. På förmiddagen tog jag min cykel upp till skolan för att räkna med Anders & Caroline. Det blåste motvind hela vägen samt att det är uppförsbacke i stort sett hela vägen. Jag var inte fräsch som en nyponros direkt när jag väl kom fram. Men döm om min förvåning när jag cyklade hem och även då var jättetrött fast det är nerförsbacke. Kroppen anpassar sig förskräckligt fort. Hoppas att den anpassar sig till det här också. :0)

Bild: Privat
Här är mina hemska tabletter som jag ska ta. Den lilla runda är min allergitablett som jag tar varje morgon. Den tycker jag kan vara jobbig att svälja, då förstår ni nog vad jag tycker om den andra fyra...

Nu är klockan halv sex och halv sju ska jag befinna mig på iTrim för att få min genomgång av maskiner. Det ska bli riktigt skönt att få en genomgång av kroppen nu.
Igår var det ungefär 5000 steg från hemmet till MAXI och tillbaka. Undra om det är samma antal steg idag. :0)

2 kommentarer:

Miamaria sa...

Testa vanilj också! Den funkar, men håll dig till färdigblandade =0)
Puss

L8 sa...

De man skakar själv har en eftersmak av välling, det tror jag att jag kan leva med en stund till :0)