torsdag 13 september 2007

Saknar kött!

Dag 3 av 70

Bild: ICA.se

Idag har jag en STOR längtan efter kött. Tänk, en skinksmörgås med senap och ett stort glas mjölk! Eller leverpastej med rödbetor på! Kan man bli lyckligare då??

Jag har redan börjat planera in vad jag ska äta på julbordet! Toves köttbullar (om hon nu gör några i år eftersom hon är rätt så nybliven mamma då) Känn ingen press syrran! Eller jo förresten, gör det! Eller ge receptet till mig, mamma eller pappa så kan vi göra dom!

Sen så ska jag äta mammas julskinka tillsammans med pappas senap. Fast inte så mycket så att ögonen tåras, det blir ju ingen gladare av. Lite sill vill jag också ha (gärna senapssill), fast som vanligt vill jag helst ha sill som man inte ser. Den ser så läbbig ut när man ser den ju, fast jag har lärt mig att äta den också.

Jag låg och beklagade mig för Anders alldeles nyss. Jag funderade på om man inte kunde göra pulver med kött och potatis smak. En shake med smak av kotlett, potatis och lite mango chutney. Me like!! Sen så tycker jag att man även borde göra smaken sourcream & onion smaken som krydda, ingen vore nog gladare än jag. När jag är klar med det här så önskar jag mig en middag på Hereford Beefstouw! Där kan man snacka gott kött! :0)
Ikväll ska jag göra en kryss-av-dag-för-dag-och-känn-dig-duktig-lista! Hoppas att det blir av nu också, i så fall kommer bilder inom kort på den.

Cyklade upp till skolan idag innan frukost. Det var inte så lätt faktiskt, benen var fruktansvärt stumma. De reagerade inte fast jag ville cykla snabbare! Men skönt nog så har jag ingen träningsvärk från igår, man får vara glad för det lilla!

Dagens mattips: Gurka med grillkrydda! Mycket smak för liten peng...

3 kommentarer:

EBM sa...

Heja på L8!
Bra idé med "pricka-av-lista" - varje dag = ett steg närmare målet!
Du ÄR duktig!!Tycker vi här hemma på Hummels och skickar med kramar!!

bongo sa...

Har man en gång känt doften av P:s kebabprutt vill man inte äta kött...på länge. Ska jag skicka ett doftprov?
Kram!

L8 sa...

Skicka ner ett prov av kebaben också när du ändå håller på :0)

Puss & kram kära kusse!