tisdag 11 september 2007

Dagen innan..

Detta är dagen före dagen D. Har varit på hälsoanalys idag och pratat med två tjejer vid namn Camilla och Nina. Känner mig otroligt taggad och skulle gärna kunna titta in i framtiden för att kunna se hur jag kommer att se ut. Camilla sa att jag bör kunna gå ner 20 kilo på dessa tio veckor. 20 KILO! Herregud! Det är ju massor av mjölk - sisådär 20 paket faktiskt :0) Jag ska lyckas! Jag vill lyckas! JAG KAN LYCKAS!

Som "sista måltid" har Anders och jag ikväll ätit tacos. Jag njöt varje tugga!

I lördags var jag på GeKås tillsammans med tjejer ur fotbollsgänget. Jag köpte en tröja/kofta som jag vill kunna ha på mig utan att känna mig som en stoppad korv! Jag såg den på en ställningen tillsammans med sina kusiner som var i vitt och ljusgrått, jag tog och på mig en och provade den. En av tjejerna och jag kom fram till att den är snyggast i mörkgrå så den blev det. Den är för liten nu, men den ska passa! Just nu hänger den i sovrummet för att peppa mig varje morgon nu framöver. Det jag föll för var knapparna och kragen, sen att jag gillar resten av tröjan/koftan är ju bara en jättebonus. :0)





När mina tio veckor har gått så ska jag unna mig att köpa mig ett par arbetsbyxor med en massa arbetsfickor på överallt. Inte för att jag kanske kommer få ett sådant jobb, men jag har alltid velat ha ett par. Dels är det så dyra och sen så är det inte så jättekul att gå in och få gå upp i storlek efter storlek. Sen när man väl hittar ett par som sittar över magen så tittar man ner och ser att man kan sy en hängmatta av tyget som man måste klippa av nere vid fötterna. Men det ska vi ändra på nu!
Mitt nya mantra: Jag ska lyckas! Jag vill lyckas! JAG KAN LYCKAS!

Inga kommentarer: