lördag 29 september 2007

Massor med folk på rätt stor yta

Dag 19 av 70

Nu har jag allt varit väldigt slapp på bloggfronten. Det känns som att dagarna har samma mönster mest hela tiden, inte så uppiggande att varken läsa eller skriva om.

Men igår kom mamma upp för bokmässan. Vi började med att gå på Medicinhistoriska, vi har pratat om det en bra stund nu. Men igår blev det äntligen av! Det var ett plottrigt litet museum, men intressant. Man fick en hederlig gammal freestyle med kassetband att lyssna på, men det var svårt att koncentrera sig. Det fanns även skyltar så vi tog och satsade på dem istället.

Sen tog apostlahästarna oss till Röhsska museet för att mamma ville se på en klänning som såg ut som ett kyrkfönster. Efter detta blev det en runda på stan och mamma köpte snygga garner och en URSNYGG väska. På kvällen blev det kyckling & spenatlasange för Anders & mamma. Jag lyxade till det med en sparrsoppa - igen.

Idag tog vi en lugn morgon eftersom regnet vräkte ner utanför. Någon gång på förmiddagen så kom vi ut ur lägenheten för att ta vagnen mot Svenska mässan. Sjukt mycket folk! Det var lång kö för att komma in, det har jag inte varit med om förut. Ett par bakom oss pratade och tjejen klagade lite att kön var lång. Han sa att om de hade varit på GeKås och sett denna kön så hade hon minsann inte klagat. Med en gång så berättade hon att hon minsann hade vänt flera gånger när hon sett hur lång kön till GeKås var. Han berättade då att det har även han gjort, sen suckade han och tyckte att folk var konstiga som åkte ner och ställde sig i den kön. Jag var sugen på att säga detta till honom:

1. Åker du till GeKås så är du väl för tusan beredd på att den kan vara en kö.
2. Hur kan du tycka att folk är konstiga som ställer sig i kön? Du hade säkerligen ställt dig i kön om den hade varit lite kortare och då fallit dig mer i smaken.
3. Knäppgök...

In kom vi tillslut och efter många timmar så blev resultatet så här:

Helen Tursten: En man med litet ansikte
Hur uttalar man hennes namn? Ibland säger jag Tur Sten, ibland törsten fast med u-ljud på ö:et.

Viveca Lärn: Värmebölja
Ännu en bok om folket på Saltön! Älskade de första, men hade ingen aning om att det kommit en ny.

Två stycken julklappsböcker, så de kan jag ju inte berätta om.

Ett lexikon för sömnad! Den känns riktigt bra, jag som inte är så haj på alla termer, ännu. :0)

Samt tre stycken kokböcker med GI-mat! Detta är jag riktigt nöjd med! Det ska bli kul att få sitta och bläddra i dem och testa nya rätter. Jag läser, Anders lagar ;0)

Vid tvåtiden var vi både hela färdiga i kropp och huvud. Vi tog vagnen till centralen för att ta en fika och vänta in mammas tåg. Det har varit så himla mysigt och ha henne här! Jag är mycket nöjd med tiden.

15.40 gick hennes tåg, jag ringde upp Anders och fick veta att han var i Nordstan och tittade på böcker. Vi strålade samman och åkte vagnen hem. Sen stöp jag i säng och sov en stund.

Nu har jag påbörjat julkortstillverkningen. Anders tyckte att mitt prov blev stilrent. Jag är nog halvnöjd, misslyckades med en detalj på provkortet. Men då vet jag ju bara att jag inte ska göra så nästa gång. :0)

Jag hade med mig stegräknaren idag och enligt den så har jag knallat ~8000 steg. Men jag tror lätt jag kan lägga på massor med steg för många av stunderna stod man som en packad sill och fick gå i samma takt som en sköldpadda. Men det är ju också steg, fast de inte är så kraftfulla.

Imorgon ska jag slå min kära sambo i badminton. I alla fall göra ett gott försök, sen är det invägning igen! Hoppas att jag får en överraskning, det känns inte som att det har rasat av mig några kilon denna veckan. Men jag märkte att armen inte kan vila på magen längre när jag sitter med fötterna på soffan för att skriva. Det blev jobbigt för min stackars arm...nu får den ju anstränga sig. Men det är ju faktiskt ett väldigt bra bevis på att magen minskat.

MYSPYS!

1 kommentar:

EBM sa...

Jag tyckte oxå att vi hade trevligt. Massvis med folk åkte hem på tåget så jag stod hela vägen till Varberg. Bar att armen får jobba!!!! Kramar från föräldrarna