tisdag 11 september 2007

Dagen då det börjar!

Satte klockan strax innan åtta för att idag börja äta på bestämda tider. Mina tider är i fortsättningen 08.00, 12.00, 15.00 & 19.00. Öppnade asken med påsarna och möttes av ordet "Heja!" skrivet över påsen. Det kändes genast lite roligare. Genast undrade jag om man får en present när jag har druckit upp alla påsarna, så som man fick i corn flakes pakten när man var liten. Var det Frosties eller Kalaspuffar tro??

Tog upp min nya fina shaker som det står iTrim över, mätte upp vattnet och la i pulvret. Skakade om och såg hur det vita pulvret snabbt blev rosa. Men herregud vad det smakade!! Jag hade svårt att svälja varje klunk! Till råga på allt så måste jag svälja fyra JÄTTESTORA tabletter med vitaminer, antioxidanter och så fick jag med lite Omega-3 på köpet. Jag som har svårt för varje liten tablett. Morfar hade samma sak och jag tänker på honom när jag står och beter mig som en tupp. Hur ska detta gå?? Jag ska ha ett stort glas vatten med mig varje frukost nu i alla fall. Så mycket vet jag.

Lunchen gick bättre! Vad skönt!! Jag har ätit potatis och purjulökssoppa. Denna smakade helt okej! Men jag ska ha i mer vatten så man slipper äta en grynig lite halvtjock massa.

Från i förmiddags så har jag frysit något fruktansvärt! Det är förmodligen psykologiskt det hela, men två täcken och en filt känns inte som att det räcker. :0(

Ikväll ska jag ge mig på jordgubben igen, men tänkte spetsa till det med lite kardemumma och is. Man får ha i kryddor står det i min nya bibel (iTrims övningsbok) bara det inte är olja, balsamsvinäger eller liknande. Jag fick ett tips igår att köra shaken i mixern med is. Då skulle den tydligen bli lite roligare. Det tycker jag låter som ett bra förslag!

Imorgon så ska jag till iTrim och få genomgång på hur maskinerna fungerar så att jag kan börja träna. Det ska bli kul! Det som jag gillar mest är att de har BARA cirkelträning och inget annat. Sen så är det bara träning i 30 minuter så på en timme är man ju klar. Nu finns det inte längre några ursäkter att man inte har tiden. Jag har fått rådet att jag ska träna en gång i veckan den första månaden eftersom jag spelar badminton med Anders en gång i veckan.

Varför har jag skapat en blogg?? Jag tänkte så här: om jag vet att folk som står mig nära läser min blogg så blir jag ju ännu mer taggad att lyckas! Man kan ju inte bara lägga av när man har folks förväntningar på en.

De saker som piggar upp mig just nu är; MIKAs nya (och första tror jag med) skiva. "Life in cartoon motion". Låtarna är helt underbara, favoriten är Lollipop samt Big Girl.
Samt att kolla på ett klipp som jag sparat på boxen där min drömklänning är. Denna klänning ska jag ha på mig när jag gifter mig med min älskade Anders! Jag och min en av mina bästa kompisar (jag har två) ska försöka ge oss på att sy denna klänning. :0) Vi kan köra mitt mantra där med: Vi ska lyckas! Vi vill lyckas! Vi kan lyckas!

Jag har fått låna en stegräknare av iTrim. Idag har jag inte haft den på mig eftersom jag inte gått någonstans direkt, men när Anders kommer hem så ska vi gå iväg och handla och då ska jag kolla hur långt det är egentligen. :0)

Fortsättning följer...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Heja heja heja! Ser fram emot att få följa dig på bloggen...

Kram från syster T

Karin sa...

Heja Lotta!

Det skall bli jättespännande att få läsa din blogg!

Kramar Karin

Johannes sa...

Det blir en bra start på dagen...

Ett brasilianskt bönemöte och din blogg.

Lycka till !

/ johannes

Miamaria sa...

Självklart fixar du detta!! Jag tror på dig!
Puss och kram min allra käraste vän

EBM sa...

Klart att det känns när det är fredag - Du får hitta på andra mys-sätt. Du är påhittig - det fixar Du! Och vi håller tummarna. Du är en tuff tjej - Du klarar detta!!!
Kram & puss! Mamma