torsdag 20 september 2007

Äntligen tvåsiffrigt!

Dag 10 av 70

Nu är det torsdag och helgen närmar sig med stormsteg! Det är så skönt att veckorna flyter på bättre nu. Imorgon ska jag till Maria och tillbringa kvällen tillsammans på deras gård, det ska bli så mysigt och få träffas igen. Det infinner sig ett lugn i hela kroppen bara man stiger ut ur bilen. Sen så kan det nog vara bra att ta bort fokuset från fredagsmyset. Så får älsklingen äta vad han vill också, det blir nog han glad för tror jag. Jag ska ha med mig medhavd middag, ska lyxa till det och ta en sparrissoppa! :0) Jag har hört rykten om att det finns en svampsoppa som också ska vara god. Det låter bra! Jag gillar svamp! Har fortfarande minne av en murkelsås som vi fick en gång på mormors land i Falun en sommar när vi var små. Mamma och jag var i affären där (Konsum tror jag) och skulle hitta på något till middag. Vi testade en sån och jag tyckte att den var jättegod! Konstigt att sånt etsar fast sig i minnet, jag kan inte varit gammal när vi åt den. Jag tror inte ens att familjen kommer ihåg att vi har ätit den. :0) Där uppe testade vi även Uncle Ben's Sweet & Sour med ananas. Även den är himla god, den tar Anders och jag då och då.

Bild: Uncle Ben's


Jag har börjat frysa lite igen så nu har mina underbara raggsockor åkt fram. De är helt fantastiska, inget sticksigt här inte och så är det sockiplast också så man slipper åka skridskor över golvet. Kanonbra! Rekommenderar dem varmt!


Bild: Privat
Det är inte så lätt att ta kort på utsidan av sockan när foten är i, därför ser foten lite konstig ut. Men sockan är skön! :0)
Mys pys på er!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, vilka supergosiga sockor! Fiiina! Hoppas att du får en riktigt skön och mysig hösthelg. I Malmö bara regnar det - men när man är inne är det lite mysigt! Kram kram T

Miamaria sa...

Superhäftiga raggsockar! Var har du hittat dem?
Ska bli jättemysigt att träffas ikväll! Moltas och "Fjället" längtar också efter dig.. =0)
Kramis