fredag 14 september 2007

Inget fredagsmys! *snyft*

Dag 4 av 70!

Jahopp.. Fredag är det idag. På fredagar brukar man ha fredagsmys med lite lyxigare mat och glass till efterrätt. Men ICKE! Usch! Denna kvällen har varit tung. Från morgonen och framåt till just eftermiddagen så gick det jättebra! Inga jättenojjor på hjärnan och inget större sug efter något. En i klassen åt makaroner och tacoköttfärssås till lunch, visst luktade det gott och man känner sig ju inte så social, men det gick riktigt bra ändå.

Men så kom jag ju hem till slut. FY! Då satte ångesten in, det är ju inte direkt samma sak att sitta och äta tråkig soppa som smakar samma sak hela tiden FAST man håller i massor med kryddor. :0( Ska jag göra detta nio fredagar till? Herregud! Då får jag hitta något nytt att äta på kvällarna.

På söndag så är mitt första motivationsmöte. Det känns som att det passar bra in nu, för nu tryter det lite här. Jag väntar fortfarande med spänning på att ketonerna (lyckoämnet i kroppen) ska kicka in.

Imorgon ska jag & Anders åka & spela badminton på morgonen. Sen så kommer pappa upp och så ska vi på IFK-Elfsborg. Vi håller alla våra tummar för IFK!

Det blev ingen kryssa-av-dag-för-dag-lista igår. Men jag ska göra ett försök nu i kväll tänkte jag.

Idag blir det inte så mycket mer än så här. Bättre lycka nästa gång åt mig!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tufft såklart, men det här fixar du, det vet jag! Kram kram, T

EBM sa...

Klart att det känns när det är fredag - Du får hitta på andra mys-sätt. Du är påhittig - det fixar Du! Och vi håller tummarna. Du är en tuff tjej - Du klarar detta!!!
Kram & puss! Mamma

bertas matte sa...

Lycka till L8. Jag tycker verkligen du är kanonduktig. Jag om någon vet hur lätt det är att gå upp i vikt (och hur himla svårt det är att gå ner). På fem dar i NY har jag gått upp 1,5 kg - trots en massa långpromenader. Heja på!
Berta hälsar förstås med en svansviftning,
gullvi