fredag 9 november 2007

Fredag igen!

Dag 60 av 70!!!

Idag är min sista dag när jag är på tvåsiffrigt i min nedräkningslista! LOVELY!


Igår blev det klart att Anders & jag har en ny bil! *yes* Vår tilltänkta är en SAAB, 9-3 Linear Plus 2,0T. Det är en tjänstebil på Anders jobb som ska bytas ut så vi "tog" den. Just nu så kör den runt i Växjö & vi kommer sannolikt åka ner för att hämta den där någon gång i december. Färgen är rätt, enligt http://www.motortrend.com/ i alla fall. Fast det är inte en kombi utan en "vanlig" bil, en så kallad sedan.

Idag blåser det massor utanför fönstret. Helt galet! Jag hade hört att det skulle komma snö idag, fast det verkar som att den har valt att falla på ett annat ställe.

Det ovan skrev jag på förmiddagen, sen ringde Annika och undrade om hon kunde komma hit & äta sin lunch. (Jag hade bjudit in henne innan.) Hon kom vid tolvtiden och åt sin lunch, sen balade vi i oss thé och tittade på kort. Hon skrattade högt när hon såg kort på mig när jag var 12 år. "Du ser ju ut som Karlsson på Taket!" :0) Härligt att man kan roa någon!! Jag är absolut inte förnärmad Annika, inte på något sätt! Jag njöt hela eftermiddagen!

Vid fyratiden så började vi ta oss i kragen för att ta oss ut ur lägenheten. Det tog ett litet tag... Man har så mycket och prata om ibland! Vi hade följe till Bilia där jag hämtade vår lilla bil som inte gick igenom besiktningen. Men nu är den i tipp topp skick igen! När jag lämnade den i morse så sa killen bakom disken att de ringer ang. priset innan de börjar jobba på bilen. Även om vi inte hade så mycket till val - det är rätt bra att ha bra bromsar på sin bil - så är det ju ändå en service som är tilltalande. 12.19 så ringde de och sa att bilen är klar. Jag frågade hur mycket kalaset gick på och det var under 1000:- och det var skönt. Mao, de hade inte ringt under dagen och berättat prisbilden. När jag hämtade bilen så påpekade jag detta för killen bakom disken. Jag sa att om det hade varit över 3000:- så hade jag protesterat mera.

Då sa han: "Hade det varit över 3000:- så hade mekanikern ringt dig."

"Jaha?! Men det är ju fortfarande pengar när det är runt tusenlappen också!" påpekade jag.

"Öhh, ja det var ju miss i kommunikationen här då mellan mig och mekanikern."

Jag sa något vänligt och önskade honom trevlig helg. Jag var inte sur, mest förvånad...

Ja ja...men är det inte en rutin hos er att ni SKA ringa till alla era kunder innan ni börjar sätta igång med deras bilar. Det vore ju en sak om de frågade hurvida de skulle ringa innan de påbörjar arbetet. Vissa kanske kan betala 15000 kr rätt ur fickan, men för de allra flesta så är det ju ändå rätt viktigt att veta hur mycket det drar iväg. De borde ju kunna säga att: "om priset blir under X antal kronor, vill ni att vi ringer innan vi påbörjar arbetet?" Det är inte lätt att vara ute i verkligheten!

Nu har jag hittat lite mer finfina saker! Kolla in den här sidan: http://www.anneblack.dk/ Det är en tjej som gör superfina keramiksaker, vaser, skålar och fat. Jag tycker att de är superläckra! Fast jag har ingen aning om/var/hur de finns i Sverige.
Nu går jag bara och väntar på att bli moster! Det är dags när som helst, häftigt som tusan! Jag ska bli den bästa mostern som går på denna jord. :0) Jag ska ta med Linus (min brorsson) & knoddan till Liseberg, Norderns Ark och göra en massa annat bus! Jag vill bli moster nu syrran :0) Det är inte dåligt att bli faster, moster och "halvfaster" på ett och samma år!
MYSPYS!

2 kommentarer:

EBM sa...

KUL ATT DU HAR FLYT!
HÄRLIGT att ensiffertalen är på G!!!!!
Samt jättefin bil!
Och sett från blivande han/hon barnet till Karin & Johannes så blir ju Anders morbror och därmed Du "ingift moster" - ingen halvfaster. Eller hur tänkte Du???
För övrigt med Din kapacitet så tror jag att Du klarar 3 knoddar på Liseberg - men vi är nog fler aom är beredda att vara med och hjälpa till! Bara säg till.
Pappa och jag har stort nöje av Din blogg.
Kramar till Dig & Anders!!!!

L8 sa...

Mamma...för din vetskap så tänkte jag fel där. Alla kan göra det ibland! Härligt att du hittar & rättar...