torsdag 15 november 2007

En sån underbar dag!

Dag 66 av 70

Denna dagen har jag längtat efter ett bra tag nu! Varför? Två underbara saker har hänt idag! 10.30 så blev det officiellt att Anders & jag ska flytta till en trea. Då skrev jag under kontraktet och det känns helt fantastiskt underbart! Om två veckor så åker flyttlasset till Stengetsgatan i Västra Frölunda. Vi kommer mycket närmare havet, Anders föräldrar, syster med familj samt merparten av våra kompisar! Vi kommer till och med nästan bo grannar till en kompis, han bor i området bredvid.

Efter att min signatur var skriven så åkte jag till en SAABhandlare i Högsbo. Där spanade jag in lite bilar samt kollade upp priset på vinterdäck. Där hade de 15% rabatt på vinterdäck just nu fram till den 23 november och det var nice! Jag tog mig över vägen från bilhandlaren och hamnade då på köpcentret 421. Där finns en affär som heter Bolagret & de hade denna golvlampan som jag föll för. Ska visa den för Anders ikväll, men ni får se den redan nu...
Bild: Bolagret
Den finns i svart & stål, jag gillar ju stål jag. Den kan böjas fram och tillbaka, sen så är själva lampan vridbar åt sidorna, samt att det är dimmereffekt på den. Hoppas att min kära sambo också tycker om den. Jag tänkte mig att dessa skulle stå på var sin sida om soffan i den NYA lägenheten. Känns jättekonstigt att den verkligen är vår nu!
Klockan två så var det dags för hälsoanalys på itrim. Jag fick en massa beröm för att jag har gått ner så mycket! Nu tänkte jag faktiskt avslöja hur mycket jag har gått ner från och med den 10:e september och fram till dagens datum som ju är 15:e november. Hur mycket tror ni? Vad gissar ni på? Håll i er....18 kilo! 18 helt galna fantastiska underbara kilo är borta från min kropp! Kan man vara bättre än vad jag är?? Mitt midjemått har minskat med 20 cm! TJUGO CENTIMETER! Fattar ni det? Det är inte konstigt att jag måste dra upp byxorna hela tiden!
På tisdag så börjar nästa fas för mig, då ska jag byta ut en ersättning till ett riktigt mål mat. De rekommenderar frukost eller lunch, men inte middag för då äter man ofta mycket mer än vad man behöver. Jag tänkte satsa på lunchen så att jag kan sitta och äta med klasskompisarna och på helgerna så är det frukost som gäller. Detta ska jag göra en vecka, sen är det dags att byta ut ytterligare ett mål mat. Då blir det två ersättningar och två riktiga mål mat. Denna modell ska jag följa tills dess att jag nått min målvikt. De beräknar att jag ska vara i mål innan sommaren. Det ska bli helt underbart och fantastiskt att få äta med bestick igen! Jag kan knappt bärga mig!
Om jag hinner och kommer ihåg så ska jag rita upp en snabb skiss och lägga ut på bloggen så att ni får se hur vårt nya hem kommer att se ut!
MYSPYS!

4 kommentarer:

EBM sa...

Vi är DJUPT IMPONERADE och gläds alldeles kolossalt åt Ditt resultat och flytet med allt annat med!!! Lampan tuff oxå!
Bamsekramar från mamma och pappa

Lilla magen och jag sa...

Hej L8! Vad duktig du är!! 18 kg, känns väldigt mkt!! Beundrar dig för att du orkar...
Ett stort GRATTIS till lägenheten... Himla roligt!! Ni har ju längtat hit väldigt länge nu, så det var på tiden... Såg i mailet att det var en 3´a, på 67 kvm... Vad var hyran? Välkomna till Frölunda Bronx!!
Kramen S

Unknown sa...

Jag och Daniel har bara en kommentar: snyggt jobbat! Kram T

Johannes sa...

Grattis....till dina fd 18 kilo !
Grattis....till lägenheten på rätt sida av stan !
Grattis....till att ni ska blir riktiga göteborgare !
Grattis....till bilen !
Grattis till alla grattis !