söndag 17 februari 2008

Kort blir lång.

Hur kommer det sig att den månad som är kortast av alla enligt den gregorianska kalendern känns (i alla fall för mig) som den längsta. I veckan som var så har jag haft vårkänslor, fåglar har kvittrat, solen har lyst. Man går ut och tror att det är 15 grader ute, går runt knuten i shorts och flipflops, möts av en vind som skulle platsa på Nordpolen, och inser: "Ja just det, det är ju faktiskt bara februari. Får väl gå in och sätta på mig mössa, vantar, halsduk, underställ samt en andningsmask så att inte lungorna fryser till is."

Även om jag har varit med om detta, februari alltså, 26 gånger så lär jag mig aldrig att det är inte så vanligt att det är varmt i februari. Vi har faktiskt en termometer i denna lägenheten som till och med visar vilka kläder man ska ha på sig. Jag får nog börja studera den lite extra nu innan jag går ut.

Denna helgen har jag hängt mycket med Selma i Varberg. Mysigt som tusan och hon tyckte nog också det för hon gav mig mitt första bebiskräk på axeln. :0) Sen kom min syster för att torka upp det och rapade mig i örat. Med andra ord en riktig familjehelg! ;0)

Igår så var det en "släkt-i-släktfest". Detta innebär att det är min familj innehållandes föräldrar och syskon, men även allas respektive inklusive deras föräldrar. Linus och jag flörtade med varandra, vi satt på var sin ända av långbordet men kunde vinka åt varandra och lägga huvudet på sned. Eller vad sägs om favoriten, sätta händer till munnen och bara fyra av världens leende så att fastern smälter! Det var en mycket trevlig kväll och en SUPERGOD efterrätt som jag drömde om i natt...jag åt lite till av den och njöt!

Jag har börjat spana in vad det finns för balkongmöbler på marknaden. Någon gång borde ju våren och värmen komma och då ska jag och sambon min sitta och njuta av balkongen och då vill man ju sitta i möbler som inte klibbar fast i låren när man reser sig (läs plast). Man måste ju ha en liten hum om vad man vill ha innan den riktiga jakten börjar! Jag har snöat in lite på rotting, en kompis till oss har det på sin balkong och de är himla sköna! :0)

Jag önskar er en go måndag!

1 kommentar:

EBM sa...

Roligt hade vi på släkt-i-släkten-träffen - det håller jag verkligen med om. Det berodde på alla trevliga gäster så klart!!