tisdag 26 februari 2008

Hemtjänsten & spam

Min blogg har åkt på någon sorts spambacill, mina trogna läsare har kanske märkt att jag har fått konstiga kommentarer som innehåller länkar. Vad ni än gör, klicka inte på länkarna! Det som väntar runt hörnet är virus och elände. Men detta är väl priset som man får betala för att man har en blogg och ens vistar sig ute på internet. Jag kan inte låta bli att undra på vad tusan det ger spamarna, att lägga ut dessa länkar på oskyldiga personers bloggar. Men man ska ju vara glad ändå, det finns de som får över 100 spamkommentarer på ett inlägg. Då jublar man inte heller av glädje direkt.

Min observation för dagen är hemtjänsten. Vi har en hemtjänstsfilial i huset där vi bor, de befinner sig på nedersta våningen och vi på den översta av husets alla tre. Nio gånger av tio så står någon av dem ute och röker när man antingen går eller kommer hem. Ibland funderar jag om det är ett anställningskrav, nu vet jag ju att det inte är så... Men man kan ju inte låta bli att undra. :0)

En annan observation från dagens samhälle, även vuxna människor har svårt att lyfta på fötterna. Jag var och handlade för några dagar sen och hör bakom mig väldigt släpande steg. Tittar för att se ner lite på den ovårdade tonåring som jag antog att det var, men det var en man som hade en ålder runt 40 antar jag. Jag blev väldigt paff! När jag gick i högstadiet hade jag ett par blåa gympaskor från Nike. Dessa släpade jag i med när jag gick, varför kan man undra. Jag vet inte, men alla andra gjorde det och helt plötsligt så kunde inte mina fötter heller lyfta sig mer än 3 mm över marknivå. Att man inte snubblar mer när man går på detta sättet är ju också en gåta, men man kanske känner strukturen som marken har genom sulan.

Födelsedagskalaset som jag var på i fredags var väldigt trevligt! Annika fick inga granbarr och kottar utan ett alldeles egenhändigt sytt fodral för whiteboardpennor. Jag hade tänkt att ta ett kort på det för att kunna lägga ut det på bloggen, men självklart så glömde jag det. :0) Hon blev väldigt glad tror jag, det verkade så i alla fall :0)

MYSPYS

Inga kommentarer: