söndag 12 oktober 2008

Bröllop, barn och baka

Helgen är över, klockan är söndag och dagen är nästan kvart över tio. Jag ska alldeles strax gå och lägga mig för att läsa min Leif GV bok: "den som dödar draken". Det är den första jag läser av honom, bra i början - seg i mitten fast nu börjar den ta sig lite tycker jag.

I natt lyckades riva upp ännu ett av våra utslitna lakan. Fastnade med foten under och kom inte loss, självklart får man in det i drömmen och allt blir bara fel. Kommer inte alls ihåg vad som hände i min dröm, men minns att jag var lite frustrerad. Nu är sängen ombäddad och jag kommer förhoppningsvis att sova som en gris utan fällor i sängen.

Med tanke på rubriken tar jag ämnena i tur och ordning. Nästa år är det bröllop, tidig i planeringen som man är måste man ju ägna lite strötid åt att surfa för att se om man kan hitta skorna med stort S. Detta verkar vara lättare sagt än gjort på grund av diverse problem;

1. Jag kan INTE gå i skor med klackar. Antar då position av en vaggande anka som har defekta knäleder. Det ser med andra ord för gräsligt ut! Lite ytte-pytte klack kan jag nog klara av, men jag planerar att gå en kurs hos min systeryster innan jag ens visar mig bland folk. :0)

En annan reflektion av detta med bröllopsskor, googla på det och ni ser att skorna till 99% ALLTID har den fruktansvärda spetsiga tån. Är detta något som man som brud förväntas tycka är snyggt. Jag tycker att det är fruktansvärt gräsligt. Jag har paxat min syster för en skojakt framåt vårkanten. Hon har mycket att se fram emot ;0)

2. Barn. Idag har jag hängt med Selma i flera timmar! Väldigt mysigt! Vi har klappat händerna, slått händerna på låren, skakat på huvudet och lekt tittut med mamma/mormor. Selma nästan kiknade av skratt, tror minsann att hon gillar att bli lite skrämd. Tokig tjej den där. En annan (undertecknad) blir ju livrädd om Anders kommer in samma rum som jag utan att jag hör honom. På kvällen har vi sedan hängt med Arvid. Ett energiknippe så det står härliga till. Favoriten just nu verkar vara Prästen lilla kråka. Han är grym på "slantarna" (åh en slant han dit....) då vikar han sig långt långt åt sidan. Den andra "slanten" är inte alltid lika självklar men den kommer snart den med.

Det är så himla kul att ha både Selma och Arvid nära sig. Det skiljer bara en vecka på dem men de är verkligen totalt olika både till sätt och vilka framsteg de väljer att ta först. Arvid är snabb som en orm på golvet, Selma läser redan engelska tidningar.....varje vecka plöjer hon igenom The Economist som hennes pappa prenumererar på. ;0)

3. Denna helgen har jag även bakat två stycken prima äppelkakor.

Ja, det var väl det :0) NATTI!

MYSPYS

Inga kommentarer: