söndag 25 januari 2009

Mycket och göra och ändå händer ingenting....

Tjo!

Idag satt Anders och jag och samordnade våra liv. Vi skrev in allt i vår finfina almanacka med Anders systerson på. Vi insåg att det är mycket som kommer hända just nu i våra liv, jag kommer in i en jättehektisk period på jobbet med start imorgon. Det är bara att borra ner huvudet och köra på. Det finns även en mängd saker som jag skulle vilja ta tag i här hemma - alla dessa saker har att göra med min älskade symaskin! Jag hittar inte någon ro att sätta mig och bara sy. Jag har köpt ett underbart mönster och två fantastiska tyger men jag vågar inte sätta saxen i det, är för rädd att jag ska göra fel. När går den känslan över??

Igår hade vi födelsedagsmiddag för världens bästa Anders! Vi var 13 starka personer här hemma hos oss, alla verkade trivas och maten blev toppen. Dock märkte man att vi har mindre arbetsyta i köket här än vad vi hade i Mölndal. Men jag offrar gärna det för att få bo där vi bor nu! Anders fick en superfin plafond i födelsedagspresent och den är nu uppe och ÄNTLIGEN! Efter 1 år och nästan 2 månader har vi riktigt ljus i arbetsrummet. Vår fina plafond Stina är så söt där den hänger i vårt annars rätt sönderborrade tak! :0)

I fredags hämtade jag vigselringen! Den är helt helt helt underbar, fantastisk och vacker! Jag vågade knappt prova den när jag fick den i min hand, kan inte fatta att det är MIN och att JAG ska ha den på mig varje dag så länge jag lever. Om sex månader är jag fru J, lovely! Jag har sagt till mig själv att jag inte ska bli en bridezilla (mamma - det är en tjej som helt går upp i sitt bröllop) och jag tycker inte heller att jag har blivit det.

Tecken på att jag inte blivit en bridezilla;
- vi har inte valt ut ett färgtema som ska gå igen i allt. När Anders sa att han ska ha en slips som matchar min bukett tänkte jag "jaha, ska den göra det?"
- vi ska inte ha ett brudpar överst på vår tårta, man kan ju ändå inte äta dem....så varför? ;0)
- jag har inte den blekaste aning om hur buketten ska se ut och nu är det ju mindre än sex månader kvar och enligt alla magasin ska dett vara uttänkt nu

Tecken på att jag har vissa tendenser;
- jag tycker om att prata om det, fast det kanske inte alla andra gör...

MYSPYS!

3 kommentarer:

EBM sa...

Hejsan! Maten var verkligen god! Så tack för det och trevlig samvaro. Det grämer mig bara att jag missade plafonden - hur kunde jag??
Det skall bli roligt när ringen blänker på riktigt på ringfingret på vänster hand den 11 juli!!!
Skönt att få förklaring på ordet "bridezilla" - och tack o lov att Du inte är det!
Kramis!

Tina sa...

Tänkte bara titta in och säga att systern och jag har tagit oss samman och och börjat rita/planera/pyssla med dina örhängen nu (pinsamt sent, jag vet). Mailar lite foton i helgen, så att vi är inne på rätt spår. Vill ju att du ska ha en rättvis chans att leta efter andra örhängen om vi inte får till det alls. Tänk att det är så nära nu. Superspännande!! Kram

EBM sa...

Nu var det länge sedan det var nyheter på denna bloggen! Nå'nting händer väl? Kram