tisdag 20 maj 2008

Konstig konst für alle!

Ibland blir man förvånad över att det finns så många olika sorters hemsidor. I barndomshemmet har det alltid hängt mycket tavlor på väggarna, som liten tyckte man att det var lite konstigt men nu skulle det inte förvåna mig om jag kommer bli likadan som äldre...

Jag har trillat över en hemsida som säljer konst. Vad är konst egentligen? Enligt Nationalencyklopedins hemsida är det:

konst (eg. 'kunnande', 'färdighet'), kulturyttring vars utförande kräver särskild kunskap och förmåga att bruka denna med personlig behärskning och individuell anpassning till situation och avsikter.

Om en apa kan måla en tavla som säljs för tusentals kronor, kan man då säga att apan har personlig behärskning?

Nä, nu blev jag nästan lite för djup tror jag. Här är länken till konstsidan

MYSPYS

1 kommentar:

EBM sa...

Din pappa har ju gjort många tavlor --- är det konst? Kramar från oss båda - imorgon Kiruna nästa!